Carillon speelt reclamelied Van Houten

2019-01-16 10:30:00 Carillon speelt reclamelied Van Houten

Wie de tentoonstelling Chocolade al heeft bezocht, is het misschien opgevallen: elk hele uur speelt het carillon van Weesp een heel herkenbaar deuntje uit een reclame van Van Houten. Het liedje ging als carillonmelodie in première tijdens de opening van de tentoonstelling en is sinds kort opgenomen in de uurcyclus.

De Van Houtenreclame werd in 1934 opgenomen in de Van Houten's chocoladebar in Tilburg. De zangeres is de destijds zeer bekende Amsy Moina. De tekst van het refrein is als volgt:

De chocola moet van Van Houten,

van niemand anders moet ze zijn.

Men snoept in 't hele land Van Houten,

dat is de smaak van groot en klein.

Wil men je andere merken geven,

dan zeg je: nee meneer, pardon;

ik wil alleen het merk Van Houten,

alleen Van Houten c'est bonbon.

Wanneer je het een keer hebt gehoord, kun je het zo meezingen met het carillon. Maar pas op: je krijgt het deuntje daarna nooit meer uit je hoofd!

Nieuwsgierig geworden? De reclamefilm draait, samen met een aantal andere films, nog t/m 22 april op de tentoonstelling Chocolade.